Zkontrolování hvězdiček na internetu dnes všichni máme na dosah dvou palců ruky. A zběžné přelétnutí toho, které barbershopy vyhledávač ve Vašem městě staví na horní pozice a rozhodnutí se pro ten, který má o jednu desetinu hvězdičky více, určitě není dost. Je potřeba jít o něco hlouběji.
Opravdové recenze na Google
Na internetu platí, že bychom měli sledovat počet recenzí a až potom výsledné skóre. Mnohem větší váhu je pak záhodno dávat těm recenzím, které mají slovní doprovod. A není od věci si zkontrolovat, jak velký je mezi psanými a nepsanými vysvědčeními poměr. Pokud se navíc poohlížíte po barbershopu např. v Praze, není nutně špatně dávat o trochu větší váhu českým recenzentům a u těch zahraničních se zaměřit spíše na ty, kteří jdou ve své recenzi více do detailu a doprovází ji např. i fotografiemi z místa. Pražské barbershopy už mají poměrně běžně kosmopolitní klientelu (zvláště ty v turistických zónách a ty, které berou walk-ins), ale internet nás holt naučit, že i pět hvězdiček si lze koupit.
Co si ale koupit nejde, je dobrá pověst. A ze života všichni víme, že nejlepší recenze bývá ta, která přijde z úzkého kruhu naší rodiny či kamarádů (protože koho můžeme mít prověřenějšího v tom, zda říká pravdu, nebo ne). A asi všichni jsme si zažili alespoň jednu situaci, kdy jsme dali pouze na jedno doporučení člověka z masa a kostí a všechna virtuální zcela opomenuli (a není to špatně).
Tip: Pokud z Vašeho osobního kruhu přátel nikdo do barbershopu nechodí a žijete ve větším městě, dobrou náhradou může být může vyhledání si novinových článků (a ano, i oněch nechvalně proslulých žebříčků) a přečtení si o daných podnicích od (více či méně) nezávislého zdroje. Je si ale potřeba hodně hlídat datum, kdy byl daný článek zveřejněn. Barbershopy, které před 10 lety mohly být na špici, už dávno mohly zakrnět, žijí už jen ze setrvačnosti dávné slávy a dávno už je předběhly progresivnější podniky s firemní kulturou nastavenou tak, aby se jejich zaměstnanci neustále vzdělávali.